Han har utrustat dem med förmåga att utföra alla slags hantverk, väva konstväv och brokig väv av violett, purpurrött och karmosinrött garn och fint lingarn, och även annan vävnad, ja, att utföra alla slags uppgifter och tänka ut konstfulla arbeten.”

2 Mos. 35:35




tisdag 4 februari 2014

Tatuering.

Sedan jag var arton år tror jag att det här med att tatuera sig har varit en tanke som jag önskar ska bli på riktigt någon gång. Vet egentligen inte vad det är som hindrar. 
Efter att jag var i Tanzania var det här med tacksamhet en väldigt påtaglig grej och under mitt bibelskoleår lärde jag mig ett hebreiskt ord, Yadah, som betyder ungefär "en livsstil i tacksamhet". Det känns som en bra påminnelse för mig. 
   Tatueringen ska sitta på överarmen eller på sidan av revbenen tänker jag. Men så ska man välja typsnitt också. De två sakerna hindrar mig just nu. Men snart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar