Han har utrustat dem med förmåga att utföra alla slags hantverk, väva konstväv och brokig väv av violett, purpurrött och karmosinrött garn och fint lingarn, och även annan vävnad, ja, att utföra alla slags uppgifter och tänka ut konstfulla arbeten.”

2 Mos. 35:35




onsdag 4 september 2013

En sång på mina läppar

Alldeles död efter en dag på fritidsgården och ett spinningpass har jag suttit och mätt, klippt och sytt på min prickiga klänning och nu börjar det faktiskt likna en klänning. Hela processen från när jag ritar tills det tillslut blir ett resultat är så spännande. Att en idé tillslut kan bli på riktigt. Men jag hittar inte min sprättare nu så det får bli läggdags.

En bra grej med mitt jobb som fritidsledare är att jag ofta har mycket tid att vara kreativ på. Sitter ofta och skriver och ritar medans barnen finns runt omkring mig. Är det något barn som vill pyssla är jag ledaren som först blir inspirerad till att hjälpa till. Idag gjorde jag vimplar!
En grej man kan göra på jobbet. Text: Håkan Hellström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar