Han har utrustat dem med förmåga att utföra alla slags hantverk, väva konstväv och brokig väv av violett, purpurrött och karmosinrött garn och fint lingarn, och även annan vävnad, ja, att utföra alla slags uppgifter och tänka ut konstfulla arbeten.”

2 Mos. 35:35




fredag 4 mars 2016

Fredag.

Två timmar och 39 minuter kvar till tentan i näringslära. (En fredagskväll?Ärligt?) Jag känner mig förberedd och hoppas att fallet är så på riktigt. Ser fram emot att skriva för att få det ur kroppen! Startade kursen i början av december, missade första tentan p.g.a. pendeltåget som inte ville gå mer än en halv station. 
   Det börjar bli ensamt hemma nu utan mannen men jag står ut i fyra dagar till tror jag! Han är trots allt iväg för en god saks skull. I Lettland för att hjälpa, berätta om hoppet i Jesus och ha det fantastiskt med trehundra andra sköningar. 
   Det regnar ute och jag antar att våren snart kommer. Månaderna går utan att jag ens märker det och nästa månad är det ju ändå vår! Klippte aldrig ner mina pelargoner eller min mårbacka men de växer så det knakar och första blomman håller på att slå ut på de två minsta. Så fint. Förresten kollar jag på för mycket Vänner nu för tiden. FÖR mycket.
(Tack Adam för tröjan som inte var till mig.)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar