Han har utrustat dem med förmåga att utföra alla slags hantverk, väva konstväv och brokig väv av violett, purpurrött och karmosinrött garn och fint lingarn, och även annan vävnad, ja, att utföra alla slags uppgifter och tänka ut konstfulla arbeten.”

2 Mos. 35:35




onsdag 16 mars 2016

Hemmafrun.

Tack Gud för solen som lyst så fint idag!
Nu för tiden känner jag mig som en hemmafru. Iallafall senaste dagarna och jag vet att det kommer vara så nästa vecka också. Idag har jag liksom spenderat tiden på att köpa present, tvätta, lag mat och baka. I jäsningen virade jag på min mormorsrutefilt. Men jag trivs vill jag säga. Ett tag är det mysigt.
   Bröd bakat på improvisation men mycket rågmjöl vill jag minnas. Recept inte min bästa grej utan det funkar bäst såhär.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar