Han har utrustat dem med förmåga att utföra alla slags hantverk, väva konstväv och brokig väv av violett, purpurrött och karmosinrött garn och fint lingarn, och även annan vävnad, ja, att utföra alla slags uppgifter och tänka ut konstfulla arbeten.”

2 Mos. 35:35




fredag 11 oktober 2013

Vila

Jag försöker vila. Det är så sjukt svårt. Kanske min svåraste grej.
Ett dygn med tjugofyra timmar känns alldeles för lite. Finns för mycket att fylla dem med. Vill alltid göra något.
Svårt att bara sitta stilla. Svårt även när om tar hjälp av en bok eller något annat som inte kräver någon rörelse.
Fast jag gillar inte att läsa. Eller så gillar jag bara inte att sitta still. 
Jag tror att det är bra att avstå från saker ibland. Gå inte och träna, strunta i ditt stökiga rum och lägg ifrån dig telefonen. Allt talade till mig.
Nu ska jag fortsätta vila.

Vila.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar