Han har utrustat dem med förmåga att utföra alla slags hantverk, väva konstväv och brokig väv av violett, purpurrött och karmosinrött garn och fint lingarn, och även annan vävnad, ja, att utföra alla slags uppgifter och tänka ut konstfulla arbeten.”

2 Mos. 35:35




onsdag 23 april 2014

Tack Jesus.

I helgen var jag på i Huskvarna på en konferens som heter 3 dagar. Den handlar om påsken. Inte ägg och kycklingar utan något mycket större. 
Den handlar om Jesus, om korset och vad han genomled för dig. För din skull. Han dog, begravdes och uppstod.
Jag fick verkligen uppleva Guds kärlek ännu mer i mitt liv och jag längtar efter ännu mer! Det finns så mycket Gud vill ge oss och det vill i alla fall jag ta emot.

"Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. Ty Gud sände inte sin son till världen för att döma världen utan för att världen skulle räddas genom honom." Joh. 3:16

Gud älskar dig så mycket, Han längtar efter att du ska vända dig till Honom. Igen eller för första gången.
Om du känner Gud eller inte så känner Han i alla fall dig rakt igenom. Ingenting kan skilja dig från Guds kärlek till dig.

"Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller andemakter, varken något som finns eller något som kommer, varken krafter i höjden eller krafter i djupet eller något annat i skapelsen skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår herre." Rom 8:38-39


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar