Han har utrustat dem med förmåga att utföra alla slags hantverk, väva konstväv och brokig väv av violett, purpurrött och karmosinrött garn och fint lingarn, och även annan vävnad, ja, att utföra alla slags uppgifter och tänka ut konstfulla arbeten.”

2 Mos. 35:35




söndag 28 december 2014

Juletid.

Jag ÄLSKAR att det är snö och -15. Hur det knastrar under ens fötter som att man biter på en piggelin, att det är så tyst och att varje andetag är så friskt.
   Har precis landat i min stökiga lägenhet i Norrköping efter en fantastisk julledighet hemma i Växjö. Kände inte att jag ville tillbaka alls utan hade kunnat tänka mig att bo hemma igen. Har varit betydelsefulla dagar då jag både fått umgås med familj och vänner. Familjen gav mig en förkylning också som jag var tvunget att ta med mig.

Julfin.
En frostig morgon.

En snöig eftermiddag tog jag och bröderna en nostalgitripp i grannskapet. 
Adams morgonmin(?)
  
"Grottorna" där vi lvsfarlgt lekte i hålen mellan stenarna med livsfarligt tak gjort av stor stockar och grenar.
Daniel ville visa att han kunde göra upp en eld som han kunde värma händerna vid efter att han visat hur man gör upp en eld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar