Han har utrustat dem med förmåga att utföra alla slags hantverk, väva konstväv och brokig väv av violett, purpurrött och karmosinrött garn och fint lingarn, och även annan vävnad, ja, att utföra alla slags uppgifter och tänka ut konstfulla arbeten.”

2 Mos. 35:35




lördag 20 december 2014

Min tatuering.

I februari tatuerade jag mig. Har glömt att visa den.



Yadah. Det är ett hebreiskt ord som har lite olika betydelser. Det betyder att jag ska leva i tacksamhet till Gud, att vara totalt överlåten till Gud, att vara beroende av honom.

Detta ordet växte fram första gången när jag var i Tanzania och kände en oerhörd tacksamhet över allt jag fick vara med om och allt jag hade hemma.
   Ordet har nu i hösten fått stor betydelse då jag känt mig mycket mer beroende av Gud, att ledas av honom och att gå i hans kraft. Känner verkligen stor skillnad de dagar jag ber om att få gå i Guds kraft och inte min egen. Allt går så mycket lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar