Han har utrustat dem med förmåga att utföra alla slags hantverk, väva konstväv och brokig väv av violett, purpurrött och karmosinrött garn och fint lingarn, och även annan vävnad, ja, att utföra alla slags uppgifter och tänka ut konstfulla arbeten.”

2 Mos. 35:35




fredag 19 september 2014

Fredagsäppelmos.

Kvällens projekt var inte det man vanligtvis gör på en fredagskväll. Alida kom hit, vi såg på Vänner, åt frallor och gjorde sedan äppelmos. Har aldrig gjort det men fick alldeles för många kilo äpplen av min kollega att göra vad jag ville med. Tack för det! Med lite improvisation, ont i nacken och ett bränt finger fick både jag och Alida lite äppelmos att stoppa i frysen. Ska snart provsmaka som jag åt äppelmos när jag var liten. Med lite mjölk. Som kräm helt enkelt.
   Imorgon väntar en second hand-sväng med Ida och Rebecca så förhoppningsvis kommer jag hem med det jag önskar. Och vet ni... på kvällen ska jag vara någon slags tolk. Tihi. Som ett skämt nästan.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar