Han har utrustat dem med förmåga att utföra alla slags hantverk, väva konstväv och brokig väv av violett, purpurrött och karmosinrött garn och fint lingarn, och även annan vävnad, ja, att utföra alla slags uppgifter och tänka ut konstfulla arbeten.”

2 Mos. 35:35




söndag 10 april 2016

En helg av kvalitetstid.

Så tacksam för en helg full av kvalitetstid med olika fina människor. Först kusin Malin och bebis i Huskvarna, sova, äta frukost och rensa rabatt hos Samuel och Therése efter för att tillslut hänga på min gamla goa bibelskola i Småland i ett dygn.
För fem år sedan slutade vi och för en del har tiden stått still mer än för andra. Färdigutbildade, flyttade, gifta, föräldrar.
Vi var snabbt inne i bubblan igen och världen utanför, alltså verkligheten, kändes oklar och osann. Kände att jag gärna skulle stanna en vecka eller så för att vara i denna trygga, kravlösa miljö och dela livet, tron och livets stormar med massa fina människor. Ville bo i skogen, andas frisk luft, inte höra några bilar och gärna lukta skog när jag kom tillbaka in.
Denna vackra plats har fått betyda mycket för mig och många andra. Friden vilar liksom över den.

Nu är jag tillbaka i Stockholm och när bussen rullade in över broarna och solen lyste kunde jag ändå känna att det är fint att bo här också. Stockholm är fantastiskt vackert och jag kan hitta frisk luft och skog här med. Jag är också väldigt tacksam för min verklighet som jag får dela med min underbara man.




Åkte fem pers i en mini cooper till Norrköping tillbaka, Det var mysigt. Och svettigt.

1 kommentar:

  1. Härligt att du haft det mysigt!! Ses i veckan!? /Ankarstorm

    SvaraRadera