Han har utrustat dem med förmåga att utföra alla slags hantverk, väva konstväv och brokig väv av violett, purpurrött och karmosinrött garn och fint lingarn, och även annan vävnad, ja, att utföra alla slags uppgifter och tänka ut konstfulla arbeten.”

2 Mos. 35:35




söndag 17 april 2016

Här bor jag, del 1.

Jag bor tillsammans med min man i andra hand, som många i Stockholm gör, i en etta på 32 kvm. Låter det trångt? Man vänjer sig. Jag flyttade från ensam på 34 kvm till denna lägenhet som vi nu skulle dela men det var inte så jobbigt som vi trodde. Nackdelen är väl främst att man måste gå och lägga sig när den andre vill och man blir störd på morgonen. Fördelar är att det går fort att städa (men lika fort att stöka/damma ner)

Igår satt jag, Amanda & Judith och pratade om städning och att blogga. Man vill ju ta en bra bild, inte för att visa på ett perfekt liv, utan för att det är trevligare att kolla på en städad bild. Vi tog det som en morot för att städa lite oftare. Vi drömde oss också bort på Pinterest i våra inredningsdrömmar. Hoppas det kan bli verklighet snart... Jag går i tro om att vi kommer att få en större lägenhet snart!

Jag tänker ofta att jag vill byta stil till lite mer stilrent men inser alltid att jag är för plottrig. För mycket projekt blir liksom svårt i något som ska kallas stilrent. Amanda beskrev vår lägenhet som "ett äkta bohemhem". Vad tycker ni?

Imorgon kommer del 2 så håll utkik!
(Sorry för lite dåligt ljus/redigering)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar